Varför marknadsföra något som skadar människor?

Yacine Laghmari är en förebild som många unga ser upp till, särskilt inom gamingvärlden. Det är lite förvånande att han valde att säga nej till ett erbjudande på 325 000 kronor från ett onlinekasino.

Men Yacine insåg att marknadsföring av onlinekasinon kan skada människor. Det är inte bara ett problem inom gamlingvärlden, utan även en fråga som berör hela samhället. I artikeln från Svenska Dagbladet som jag hittade här https://www.svd.se/a/q1Xjao/yacine-laghmari-vagrar-marknadsfora-onlinekasinot-blodspengar så talar Yacine ut om branschen och betonar att det är ”blodspengar” som erbjuds.

Jag kan inte annat än hålla med Yacine. Marknadsföring av något som skadar människor är fel. För att se till att skydda användarna och förhindra spelmissbruk behövs regleringar. De som marknadsför spelen bör ta sitt ansvar och undvika att locka in unga och oskyddade spelare.

Onlinekasinon är ett stort problem för samhället eftersom det kan leda till missbruk och skuldsättning. Det är viktigt att vi som förebilder känner vårt ansvar och inte marknadsför något som kan skada människor.

På samma sätt som Yacine Laghmari har gjort, bör vi alla tänka efter noga innan vi går med på att marknadsföra ett onlinekasino. Vi måste säga ja till det som är rätt, och nej till det som är fel. Vi bör se till att skydda människor från skadlig marknadsföring av spel och andra produkter som kan vara skadliga.

Vi ska alla vara förebilder och tänka efter noga innan vi marknadsför något som kan skada andra människor. Vi måste våga ta ställning och säga nej till det som inte är rätt. Vi har ett ansvar att skydda våra medmänniskor. Yacine Laghmari är ett bra exempel på att man kan ta ställning och välja det rätta.